Vill bara ge er en uppdatering kring situationen med IKEA: Jag har nu skrivit ett brev till grundaren av IKEA, Ingvar Kamprad. Som en kund sedan många år är mitt hopp att han återkommer.
/Terry Evans
Vill bara ge er en uppdatering kring situationen med IKEA: Jag har nu skrivit ett brev till grundaren av IKEA, Ingvar Kamprad. Som en kund sedan många år är mitt hopp att han återkommer.
/Terry Evans
Hoppas att det löser sig och att du får ett värdigt svar tillbaka. Med vänlig hälsning Marianne.
Thank you, Marianne! /Terry Evans
I hope so as well. Thank you! /Terry Evans
Bra att du kämpar för oss köpare, Terry.
I am not ready to give up. Thank you, Ulf! /Terry Evans
Thank you for your support! /Terry Evans
Önskar att du får ett vänligt svar tillbaka.
Ikea startade en gång i tiden för att alla skulle få känslan av att det var billigt och möjlighet fanns för alla att känna sig välkomna.
Idag är mycket av den känslan borta.
Hälsningar Gunilla
I agree, Gunilla! Thank you. /Terry Evans
Ja, tyvärr.
Inget av det gamla finns kvar.
Bara snöd vinning i kr räknat.
Bra ändå att en sådan som Terry kämpar/ Uffe i Sk.eå
Härligt att du inte ger dig!
Hälsningar
Maggan
Thank you for your support! /Terry Evans
lycka till
Thank you, Irene! /Terry Evans
Stå på dej!
Thank you for your encouraging words! /Terry Evans
Hej Terry!! Hoppas verkligen att Ingvar Kamprad hör av sig till dig.
Jag tror inte han vill att kunderna på IKEA ska bli så nonchalant behandlade.
Stå på dig, kämpa på. Bra gjort.
Hälsningar
Kicki
Thank you for your support, Kicki! /Terry Evans
jag håller tummarna för att han svarar dig.
Mee too! Thank you, Elisabet. /Terry Evans
Jahaja Terry!
Du är bestämt mycket envis och kommer inte att ge dig, med all rätt.
Det brukar löna sig att stå på sig och förr eller senare kommer belöningen!
Inget företag tycker om en missnöjd kund som aldrig ger sig…
snart så/Helle
Thank you for your support, Helle! /Terry Evans
Envis som en åsna. Det gillar jag. Vi är likadana i det hänseendet. Stå på dig. Kram fråm Norrtälje.
Your words made me smile! Welcome to the blog. /Terry Evans
Good luck!
Thank you, Christina! /Terry Evans
Hoppas Kamprad hör av sig till dig, lycka till
Jag tycker att han bör höra av sig, lycka till
Thank you for your support, Lena! /Terry Evans
Så spännande!…att få följa utvecklingen.
Håller tummarna för dig!
Thank you for your support! /Terry Evans
Följer utvecklingen med spänning. Hopas Ingvar svarar. Lycka till!
Thank you, Caroline! /Terry Evans
Samma har hänt mig!
Jag vände på klacken och gick besviken ut.
Ville så gärna ha bordet, så jag beställde det från nätet, blev ändå billigare mot vad de ville ha i butik!
Tack för att du uppmärksammar detta! ❤️
Kram
Sanna
Interesting! Thank you for sharing. /Terry Evans
Jag har följt din kamp mot IKEA och vill tillägga följande synpunkt:
Alla företag har intäkter och kostnader. Det priset som ett företag vill att vi konsumenter ska betala för en vara kan förenklat bestå av: tillverkningskostnad + övriga kostnader + vinst + moms. Under ”övriga kostnader” finns bland annat sådant som företaget själv kan påverka. Ett bra exempel är bärkassar, som i din Coop-butik kostar ett par kronor, men som i en klädesbutik är gratis. Betyder då detta att klädesbutiken är snälla och ger bort en bärkasse, som dom säkert har betalat en krona för att få tillverkad? Givetvis inte! Bärkassens pris finns med i begreppet ”övriga kostnader” och du får betala för en bärkasse vare sig du får en eller inte. I din matbutik, däremot väljer du själv om du vill köpa en kasse.
Det är kanske så att IKEA är möbelhandles ”matbutik”? Ingenting är gratis i Sverige! Det kostar pengar att transportera möbler från en IKEA affär till en annan och IKEA har kanske valt att inte räkna med det bland sina ”övriga kostnader”? Om man gjort detta, hade alla IKEA kunder, även jag, fått betala en del av vad det kostar att köra din möbel från ett varuhus till ett annat.
I do not really understand the point that you are making, but thank you and welcome to the blog! /Terry Evans
Du har skrivit:
” Kundtjänsten informerade mig om att just den här specifika artikeln inte fanns i lager; jag behövde betala ytterligare en avgift för att stolen skulle hämtas från en annan affär eller ett annat lager.
Detta kom som en överraskning, och jag frågade mig själv: Varför ska jag betala för något att bli hämtat från en annan affär eller ett lager, bara för att den aktuella affären inte har möjligheten att förvara den? Varför ska extrakostnaden hamna på kunden?”
Det är just detta jag menar
Med vänlig hälsning
Millan
Det vill säga:
Antingen får en kund själv betala för hämtning från en affär till en annan
eller
så finns det med i det pris alla får betala för artikeln och då får ju alla vara med att betala därför att det kostar pengar att hämta varor från en affär till en annan.
Thank you for coming back. I respect your point of view, but unfortantely mine is different. In this case I must stand by my truth. Thank you. /Terry Evans
Bra gjort. Hoppas han upptäcker personalproblemet med hela Ikea Örebro. För de Har problem där.
Thank you for your support! /Terry Evans